یکشنبه 08 مهر 1403
EN

آرشیو اخبار

نشست صمیمی معاون وزیر و ریاست سازمان حج وزیارت با کارگزاران استان همدان

844
0
                                                                                                        بسمه تعالی
گزارش نشست صمیمی معاون وزیر و ریاست سازمان حج وزیارت با کارگزاران استان همدان
نشست صمیمی مهندس اوحدی معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت کشور با کارگزاران خدمات زیارتی استان همدان در روز چهارشنبه مورخ 3/2/93 در محل سالن همایش های مجمتع فرهنگی هنری بوعلی سینا با حضور مدیران سابق و جدید حج و زیارت استان برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید به فضای جلسه معنویت خاصی بخشیده شد. سپس ریاست سازمان سخنان خود را با این مطلب آغاز نمود ، که خدا را شکر می کنیم توفیق پیدا کردیم که در خدمت کارگزاران محترم ،مدیران محترم مجموعه های استان همدان هستیم ویکی از سیاستهای حج و زیارت در سال 93 برگزاری چنین نشست های با کارگزاران محترم و پیشکسوتان خانواده حج وزیارت است که اعتقاد داریم در محضر شما عزیزان و تجربیات بسیار ارزشمندی که شما دارید قطعا باعث تقویت وبالندگی بیشتر خانواده حج و زیارت خواهد شد بعد از شروع سال سومین استانی است که خدمت کارگزاران می رسیم . اولین استان البرز که جلسه بسیار سنگینی با کارگزاران استان داشتیم که معمولا هم شاید مطالب و پیشنهادات دوستان سنخیت جدی با هم دارد .استان فارس را هفته پیش در خدمت عزیزان رفتیم ویک فضای بسیار صمیمی با مدیر کل و کار گزاران این استان داشتیم و سومین استان همدان است که در خدمت شما هستیم دو سه نکته را ایشان یاداوری کردند که شاید دوستان در مطالبشان باشد. ایشان افزود معاون محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی در سازمان حج و زیارت کمیته ای را تشکیل دادند با عنوان کمیته ساختار ، تشکیلات ومنابع انسانی که بحث امتیاز بندی دفاتر را بازنگری جدی داشته باشند و موضوع دیگر ، بازنگری حق الزحمه کارگزاران می باشد و اینکه حج ، عمره و عتبات در یک ظرفیت دیده شود همچنین ایشان فرمودند با برنامه ریزی های که صورت گرفته امسال زود تر از سال پیش ثبت نام حج را شروع کردیم و حدود 18 میلیون دلار تخفیف گرفته شد . ریاست سازمان ادامه داد ، طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر گردیده از این پس بصورت ماهانه بازدید هائی از دفاتر حج و زیارت استانها داشته باشیم تا با حضور کارگزاران و دفاتر خدمات زیارتی استانها در جلساتی نسبت به بررسی مسائل و مشکلات ایشان اقدام گردد و از نقطه نظرات این عزیزان در جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده شود . سپس جمع بندی کار را مدیر استان طی صورتجلسه ای به تهران ارسال نماید تا درجلسه شورای مدیران و معاونین سازمان حج وزیارت وبعثه مقام معظم رهبری در خصوص مسائل خاص استان مربوطه بحث و تصمیم گیری شود.
در ادامه این جلسه ، کارگزاران استان سوالات خود را بشرح زیر مطرح نمودند:
1- ابتدا یکی از مدیران در مورد ارتقاء سطح علمی و تحقیق و پژوهش در حج و زیارت نکاتی را یاد آوری نمودند.
2-در خصوص مشکلات فرودگاه جده و عدم حضور نیروهای ستادی در فرودگاه جده سئوالاتی مطرح شد.
در این جلسه پیشنهاد شد :
1- هزینه عوارض خروج از کشور در زمان ثبت نام عمره مفرده از زائرین دریافت گردد.
2- اولویتهای دارای تشرف به گونه ای اعلام شود تا از ازدحام زائرین در روز ثبت نام جلوگیری بعمل آید.
3- بروشورهای مختلف از قبیل بیمه و بهداشتی و امنیتی و ... در عملیات های حج و عمره در قالب یک کتاب تنظیم و در اختیار زائر قرار گیرد تا زائر از این مجموعه حداکثر بهره برداری نماید .
4- پیشنهاد شد در جلسات شورای عالی حج که با حضور فرمانده محترم ناجا برگزار میگردد ، در خصوص برخورد نا مناسب نیروی انتظامی با زائران در ایستگاه های پرواز مراتب اعتراض مدیران کاروانها و زائرین به اطلاع ایشان رسانده شود.
در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان به تعدادی از سئوالات مطروحه پاسخ گفت ایشان افزود تلاش بر این است تا امتیازبندی دفاتر بر اساس واقعیت باشد وارزش واقعی را نشان دهد وی در خصوص سهمیه هر استان اعلام کرد سهمیه بندی تعداد نفرات اعزامی هر استان ، بر اساس تعداد ثبت نامی آن استان در نظر گرفته شده است.
در پایان این جلسه ، مهندس اوحدی مقرر نمود ، در قسمت تدارکات ،حمل ونقل ،مسکن، کمیته هائی در استان تشکیل شود وجمع بندی نظرات دوستان را به مرکز ارسال نمائید تا بتوانیم از آنها استفاده مطلوب کنیم. ایشان افزود هرچه سازمان حج وزیارت بتواند با عزیزانی که در اجرا فعالیت می کنند نشست های تخصصی داشته باشد یقینا" مجموعه سازمان بارورتر خواهد شد. امام علی (ع) فرمودندکه هیچ پشتوانه ای مثل تکیه گاه مشورت نیست و اگر استبداد رای وجود داشته باشد قطعا" ادامه مسیر به بن بست میرسد.
معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مشکلات فرودگاه جده چنین بیان داشت در فرودگاه جده قانون عربستان حکم فرماست و ما موظف به تمکین هستیم که در مقرر گردیده در آینده جهت ارائه خدمات از شرکت های عربی استفاده شود.
این جلسه در ساعت 30/13 با ذکر صلوات بر محمد(ص) وآل محمد(ص) به پایان رسید.
                                                                                                                                                                                  روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان همدان

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.