یکشنبه 08 مهر 1403
EN

آرشیو اخبار

دومین همایش آموزش متمرکز زائران عمره گزار استان همدان برگزار گردید.

819
0

بسمه تعالی

بیش ازیک هزار و 300 نفر درهمایش متمرکز زائران عمره مفرده همدان شرکت کردند

دومین همایش متمرکز زائران عمره مفرده همدان صبح روز جمعه سوم بهمن ماه در محل ورزشگاه فردوسی شهر همدان با حضور مدیر و کارکنان سازمان حج و زیارت همدان ، روحانیون ، مدیران و معاونین کاروان ها و زائرین برگزار شد .

محسن ساغرچی مدیر سازمان حج و زیارت همدان بیانیه ای در محکومیت اهانت گستاخانه نشریه فرانسوی " شارلی ابدو" به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) قرائت نمود و به تشریح عملیات اجرایی این سفر شامل حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه و تدارکات پرداخت و از زائران درخواست نمود با توجه به اینکه آنها سفیران نظام مقدس جمهوری و اسلامی هستند با رفتار و برخورد مناسب در کشور عربستان در حفظ شان و منزلت نظام و جایگاه والای شیعه کوشا باشند.

 وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص جزئیات هزینه هایی که توسط سازمان حج و زیارت برای زائرین انجام می شود پرداخت و بیان کرد: پروازاین گروه از زائرین نیزبه طور مستقیم از فرودگاه همدان به فرودگاه جده انجام خواهد پذیرفت.

سرهنگ مومیوند از پلیس مبارزه با مواد مخدرهمدان در این همایش توضیحاتی درباره عواقب و مشکلاتی که دامن گیرکسانی که در این سفر مواد مخدر حمل و یا مصرف می کنند ارائه نمود و افزود : اشخاصی که مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر هستند در صورتی که توانایی ترک این مواد را ندارند از این سفر اجتناب کرده و نه خود و نه همسفران را با دردسر و مشکل مواجه نکنند. 

امیر مقتدر مدیر حراست سازمان حج و زیارت همدان نیز به بیان مباحثی در خصوص امنیت در این سفر پرداخت و زائران را به موارد و نکاتی که هر زائر می بایست در طول سفر رعایت کند که خطری آن را تهدید نکند آشنا نمود .

مقتدر ضمن تاکید به رعایت حجاب اسلامی و استفاده از چادر مشکی به خواهران ، رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان و نظم و انظباط در کاروان ، سفارشات لازم و مهم امنیتی را به زائرین متذکر شد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین نواب مدیر دبیرخانه عالی حوزه علمیه قم با بهره گیری از احادیث و روایات ، اهمیت این سفر روحانی و معنوی و آثار و برکاتی که سفرعمره در زندگی هر زائر دارد را تبیین نمود و ادامه داد: با توجه به فضیلت بالای اعمال و عبادات در این سفر ، زائران فرصت را غنیمت شمرده ، فیض و بهره کافی را از تمامی اوقات خود ببرند .

حجت الاسلام و المسلمین نواب ضمن تشریح مسایل اخلاقی و اعتقادی و نکات فرهنگی این سفر معنوی، زائران را به صورت میدانی و عملی با احکام و مناسک عمره مفرده آشنا نمود.

ایشان در پایان این همایش به سوالات زائران در خصوص احکام و اعمال سفر عمره پاسخ داد.

لازم به ذکر است زائران ، مدیر ، کارکنان سازمان حج و زیارت و کارگزاران عمره و عتبات عالیات با امضاء طوماری عمل ضد دینی و اخلاقی نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.


نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.