یکشنبه 08 مهر 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع 1394 همدان برگزار گردید

1069
0

بسمه تعالی

این همایش با حضور بیش از 800 نفر از زائران عزیز در روز سه شنبه مورخ 94/05/20 مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع)در سالن ورزشی فردوسی از ساعت 9:00 الی 12:00 برگزار گردید .

 همایش با حضور یکپارچه زائران راس ساعت مقرر آغاز ودر بدو ورود از این عزیزان پذیرایی بعمل آمد .

سپس با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید توسط قاری محترم قران برادر حاج حاتم جهانگیری جلسه آغاز و با پخش سرود جمهوری اسلامی به کار خود ادامه داد و سپس برنامه های همایش توسط مجری به اطلاع زائران و میهمانان گرامی رسانده شد بعد از اعلام برنامه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) توسط برادر مهربانی مداحی و نوحه سرایی انجام پذیرفت.

 در ادامه  حاج محسن ساغرچی مدیر محترم حج وزیارت استان همدان به ایراد سخنرانی پرداختند . ایشان ضمن عرض سلام وخیر مقدم و خوش آمدگویی به حضور زائران گرامی فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع) را تسلیت عرض نمودند و فرمودند که انشاء ا... شما زائران عزیز با حجی مقبول و سعی مشکور به میهن اسلامی باز گردید ایشان در ادامه سخنان خود اهم مسائل حج سال جاری از قبیل مسکن ،تغذیه ،تدارکات و حمل ونقل و... را بیان و توصیه های ضرروری را گوش زد نمودند و از درگاه خداون منان سفری پر خیر و برکت برای این عزیزان آرزو نمودند .

  در ادامه جناب سرهنگ قزوینی از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سخنان خود را با تشکر از مسئولین برگزاری این همایش آغاز و بیان داشتند شما عزیزان به عنوان سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هستید و باید در این سفر مراقب اعمال و رفتار خود باشید. ایشان در خصوص حساسیت شدید ماموران عربستان در مورد زائران ایرانی نکاتی را بیان داشتند و فرمودند که توسط پلیس کنترلهای شدیدی صورت می گیرد و در صورت کشف مواد مخدر از خروج ایشان ممانعت بعمل آمده و به مراجع قضایی معرفی می گردند در ادامه ایشان از برخورد شدید ماموران عربستان با حاملین مواد مخدر مواردی را بیان نمودند .

بخش بعدی برنامه ها اختصاص داشت به  جناب آقای دکتر یوسفی رئیس مرکز بهداشت همدان  که ایشان نکاتی را در مورد بیماریهای واگیر در بین زائران حج تمتع بیان نمودند و نحوه جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها را توضیح  دادند.

در ادامه برادر مقتدر از حراست حج و زیارت استان در خصوص نکات امنیتی در این سفر مواردی را از جمله عدم نیاز به حمل هیچگونه کارت شناسایی بجز کارت زائر و گذرنامه ،حمل نکردن اشیاء گران قیمت غیر ضروری ، توجه در هنگام خرید دلار ، سرقت در عربستان سعودی ،توجه به قوانین و مقررات عربستان سعودی ، بحث و جدال نکردن با زائرین دیگر کشورها و ماموران عربستان ، توجه داشتن به تلصیق در هنگام طواف ، امضاء نکردن هیچگونه برگه در هنگام دستگیری بدون حضور نماینده سازمان حج و زیارت ، رعایت حجاب توسط بانوان و استفاده از چادر مشکی و عدم استفاده از خودرو های شخصی بیان نمودند

 حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی به ایراد سخنرانی در خصوص شرایط اعمال عمره تمتع مانند حضور در میقات و ذکر نیت و گفتن تلبیه و همچنین لباس احرام برادران و خواهران و محرمات احرام پرداختند و زائران را با مسائلی که از لحظه محرم شدن و ورود به مکه مکرمه با آن روبرو هستند آگاه ساختند. ایشان در پایان برنامه با استفاده از ماکت های نصب شده در سالن اعمال و مناسک عمره تمتع را بصورت عملی برای زائرین آموزش دادند.  

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.