یکشنبه 08 مهر 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش یاوران حجاج 98 استان همدان

486
0

بسمه تعالی

همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج؛ گردهمایی یاوران حجاج حج تمتع کاروان های استان همدان با حضور یاوران حجاج، مدیر و کارکنان حج و زیارت و مدیران و عوامل کاروان های حج تمتع استان همدان در سالن همایش های بیمارستان فرشچیان همدان برگزار شد.

محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان در ابتدای این همایش از حضور و همکاری یاوران حجاج برای یاری رسانی و خدمت به زائران ناتوان در ایام حج قدردانی کرد و برای آشنایی بهتر زائران درباره مسائل اجرایی در زمینه اسکان در مدینه و مکه، تدارکات و تغذیه و حمل و نقل مطالبی را عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید ملاعلی نماینده بعثه مقام معظم رهبری به اهمیت امور جمعی و اجتماع در اسلام پرداخت وادامه داد: حج به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان وظایفی را بر عهده ما قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملاعلی با استناد به روایتی از امام موسی بن جعفر علیه السلام گفت: هیچ عملی مورد قبول قرار نمی گیرد مگر اینکه آن کار و عمل ختم به خدمت به مردم شود.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که اگر کسی حوائج مومن را برآورده کند مثل این است در راه خدا مجاهدت کرده است و ثواب مجاهد فی سبیل الله  را دارد گفت: خداوند به شما یاوران حجاج توجه و عنایت خاصی داشته است که قرار است در بهترین زمان و مکان به یاری و کمک بندگان خدا بپردازند.

دکتر هادی غروی در ادامه این همایش به صورت عملی و نمایشی به آموزش کمک های اولیه و بهداشت جسم و روان پرداخت که مورد توجه حضار قرار گرفت.

در پایان این همایش مدیر حج و زیارت استان همدان به سوالات زائران پاسخ داد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.